Design thinking is een klantgerichte benadering om te bepalen hoe het beste aan de behoeften van de klant kan worden voldaan. Het is een manier van innoveren waarbij de mens centraal staat. Het helpt je tot relevante, originele en creatieve oplossingen te komen. Het "Design thinking"-principe bevat een aantal ingrediënten: kennis van menselijk gedrag, experimenteren, prototyperen en leren van fouten. Je leert met een ander perspectief te kijken, samen te werken en uit de context te stappen met altijd de klant in het oog. Design thinking gaat er vanuit dat je een verschil kan maken en een positieve impact kan hebben op organisaties, producten of diensten. Of het nu gaat om het ontwikkelen van een betere customer journey of het aanspreken van een nieuwe doelgroep voor jouw product of dienst.
In deze training leer je onder andere:
- Een customer journey map maken, een klantgerichte probleemoplossingstool waarmee je kunt brainstormen over effectieve oplossingen voor belangrijke pijnpunten van klanten.
- Hoe je specifieke acties kunt herkennen en prioriteren om jouw klantgerichtheid te verbeteren en tegelijkertijd veelvoorkomende fouten te vermijden.
- Design thinking-strategieën, inclusief hoe je problemen opnieuw kunt kaderen, hoe je kunt brainstormen over oplossingen en wanneer je prototypes moet gebruiken.
- Hoe je gegevens kunt vertalen naar bruikbare inzichten en kansen kunt definiëren door middel van tools, zoals het in kaart brengen van ervaringen en affiniteitsclustering.
- Technieken voor prototyping en testen om keer op keer efficiënter oplossingen te ontwikkelen met stakeholders
Deze cursus is ontwikkeld met leerstof van PDD. (www.pddinnovation.com )